مصاحبه آرشیو خبر ها
نكته ‌ای منفی در مورد موراتا پیدا نمی شود!

نكته ‌ای منفی در مورد موراتا پیدا نمی شود!

 

می‌گوید پیرلو باور دارد كه او همانی است كه خط حمله تیمش به آن نیاز دارد؛ اعتقادی كه می‌تواند پیرلو را در نخستین تجربه مربیگری‌اش سربلند و موراتا در پخته‌ترین دوران فوتبالی‌اش به اوج خود برساند.

 

انجلو السیو دستیار وفادار آنتونیو كونته در یوونتوس، سیه‌نا، تیم ملی ایتالیا و چلسی، دوران بازی‌اش برای یووه و دوره سه ساله‌ حضورش در تورین به عنوان مربی را فراموش نكرده است. او كه تجربه همراهی با آلوارو موراتا در یوونتوس و چلسی را دارد یكی از بهترین گزینه‌ها برای ارزیابیِ انتقال دوباره آلواریتو به بانوی‌پیر است. میركو دی‌ناتاله در برنامه Cose di Calcio به سراغ این هافبك/مربی سابق سالهای نه‌چندان دور تورینی‌ها رفته و برای لحظاتی پذیرای او در ایستگاه رادیویی Radio Bianconera شده است.

 

 

«ورود شبانگاهی، آزمایش‌های صبحگاهی و امضای قرارداد نیمروزی» ما در مقابل یكی از برق‌آساترین انتقال‌های یووه در سالهای اخیر قرار می‌دهد.

 

به هر حال طرفداران یوونتوس به خوبی با او آشنا هستند و امیدوارند در بازگشت دوباره بتواند گل‌های زیادی برای بیانكونری به ثمر برساند. او تمام خصوصیات یك مهاجم گلزن را دارد. موراتا در 27 سالگی به تورین بازگشته؛ دوره‌ای كه یكی از مناسب‌ترین سنین برای هر بازیكن به حساب می‌آید. اینكه او محیط باشگاه، انتظارات، رقابت‌های فوتبال در ایتالیا، بسیاری از بازیكنان و حتی سرمربی تیم را به خوبی می‌شناسد مزیتی بسیار با اهمیت است. در واقع یووه پس از مادرید خانه دوم اوست و همه‌چیز برای درخشش او آماده است.

 

به نظر می‌رسد از حیث پارامترهای اقتصادی نیز پیوستن موراتا به یووه انتقالی خوب تلقی شود؛ نه؟

 

بله، دقیقاً. ضمن آنكه او هنوز بسیار جوان است و در مناسب‌ترین مقطع سنی‌‌اش به تورین آمده. تنها كاری كه باید انجام دهد نیز ثابت كردن تمام ارزش‌های فوتبالی‌اش است. شخصاً بر این باورم كه او آماده درخشش در بزرگ‌ترین ماجراجویی دوران فوتبالی‌اش است.

 

شما در یووه و چلسی با او كار كرده‌اید؛ موراتا را چگونه توصیف می‌كنید.

 

او پسری استثنایی، پدری دلسوز و مردی بسیار علاقه‌مند به خانواده‌اش است. از آن روزی كه با دختری ایتالیایی ازدواج كرد تا به امروز كه در انتظار به‌دنیا آمدن سومین فرزندش است، روزهای زیادی گذشته و او بسیار باتجربه‌تر شده؛ همانطور كه در فوتبال هم به مرز پختگی رسیده است. از نظر فنی نیز یك بازیكن مهم و فوتبالیستی باكیفیت است. هرگز هیچ نقصی در او ندیدم. اینكه یوونتوس به یك گلزن نیاز داشت و برای مرتفع كردن این نیاز به انتخاب او رسید، نشان می‌دهد كه پیرلو باور دارد موراتا مناسب سبك بازی‌ای است كه او مدنظر دارد.

 

موراتا در سال 2017 با رقمی سنگین (حدوداً 60 میلیون یورو) به لندن رفت. دو فصل پر فشار و انتظاراتی كه هرگز چلسی را راضی نكرد. (اشاره به انجام 72 بازی و به ثمر رساندن تنها 24 گل)

 

نه اتفاقاً دوران حضور او در چلسی بسیار خوب بود. در تمرینات همیشه یكی از بهترین‌ها بود و در سخت‌ترین لحظات همواره حامی تیم و یكی از محبوب‌ترین‌ها میان هم‌تیمی‌هایش بود. آنتونیو (كونته) نیز او را بسیار دوست داشت و واقعاً غیرممكن است بتوانم نكته‌ای منفی از دوران همكاری‌ام با او در چلسی و یووه پیدا كنم.

 

عملكرد پیرلو در نخستین بازی رسمی‌اش به عنوان سرمربی یووه را چطور دیدید؟

 

او را بسیار با انگیزه دیدم؛ ایده‌های خاصی در ذهن پیرلو است كه بخش‌هایی از آن را در بازی یووه مقابل سمپدوریا به نمایش گذاشت؛ اصول و شیوه تاكتیكی او به وضوح در این دیدار قابل مشاهده بود. بازیكنان تیم را نیز كاملاً در خدمت برنامه‌های او دیدم و باید قاطعانه بگویم او در آزمون نخست خود سربلند از زمین بیرون آمد.

 

رم دومین قلعه‌ای است كه پیرلو آماده فتح آن است؛ مسابقه‌ای دشوار مقابل تیمی سرسخت.

 

رم می‌تواند سكویی دیگر برای برداشتن گامی رو به جلو و حركت در مسیر پیشرفت باشد. رویارویی با حریفی مثل رم البته هرگز آسان نیست اما این انتظار را دارم كه شاهد مسابقه‌ای با كیفیت و زیبا باشم.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: